Tuesday, October 13, 2009

Update Ladang MyAgrosoil Post Raya...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Maaf dari pihak kami kerana sudah lama menyepi dari memaparkan perkembangan ladang kami. Sebenarnya, blog kami lama tidak berbunyi kerana bulan ramadhan dan bulan raya yang sememangnya sibuk.
Ladang kami juga sebelum ini sedang bersiap sedia untuk menjual seberapa banyak cili yang ada sebelum 1 syawal yang lepas kerana cuti raya.
Berikut di paparkan beberapa gambar aktiviti sebelum raya yang lepas:


Pokok cili sebelum raya

Keadaan cili pada bulan kedua...masih segar dan besar...


Cili dikumpulkan sebanyak mungkin sebelum cuti raya...

Projek terbaru ladang kami, pokok dragon fruit atas ihsan pemberian bapa mertua Syed..pokok ini ditanam di sekitar pintu masuk ladang.

Sebelum raya, kami juga telah dibantu oleh kakak-kakak Jajie dan anak-anak saudaranya. Kakak Jajie yang bertugas di UKM Bangi juga merupakan pemborong setia Myagrosoil di kawasan Bangi...
Ini hasil dari pertolongan mereka...

Sebelum berangkat untuk di jual (di sekitar Batang Kali, Ampang, Bangi, dan terbaru, Balakong)


Ini pump racun automatik yang baru dibeli oleh syarikat kami, RM 980...semuanya dengan sebahagian hasil tanaman buah cili kami.
Namun, pihak kami masih akan teruskan dengan fasa kedua ladang kami dalam masa terdekat iaitu dalam minggu ini. InsyaAllah, kapasiti ladang kami akan dikembangkan dari 2000 pokok ke 6000 pokok, dengan menggunakan hasil tanaman kami. InsyaAllah..
Sekian...





























No comments:

Post a Comment